Träning 16/2

Nu tänkte jag skriva lite om träningen igår så om ni är intresserade av att veta varsågod :-) Det var många hästar i ridhuset när jag red fram men jag kände ändå att Kian var med mig och fokuserade liksom, och sen när vi började att rida övningar och linjer osv kändes det jätte bra i början. Jag tycker själv att jag red nogrannt och Kian lyssnade på mig.
 
Vi galopperade över en bom på böjt spår, sen var det 2 galoppsprång till en oxer och 2 galoppsprång på böjt spår till en bom. Att komma på böjt spår till ett hinder är något Kian aldrig gjort, så det var nytt men det är någonting man måste kunna göra. Det var inga problem att hoppa hindret, men sen när oxern blev lite högre är det självklart att man vill komma mer perfekt på hindret, och jag gör gärna allting myyycket svårare än vad det är (hindret var liksom 110 inte 150) Istället för att få in 2 språng mellan bommen och oxern blev det typ 2 och ett halvt vilket gjorde att Kian stannade och jag flög av. Lol. Det var inte riktigt en avflygning, utan mer an halv avramling och en halv avsittning. Efter detta blev Kian lite osäker, han är ju bara 7 år. Jag kom lite för mycket på en ytterbåge på bommen innan oxern, och Jannica såg det och sa till mig att rida mer på en innerbåge, jag gjorde det och då blev det perfekt.
 
Efter att jag ramlat av var både jag och Kian lite osäkra, så sänkte vi ner hindrena, och bara gjorde allting enkelt för Kian för att få tillbaks rytmen och känslan. Vi hoppade en bana 2 gånger och båda gångerna gick det sjukt bra. Vi hade en bra rytm och det var super enkelt, vilket var precis det vi behövde. Det är så bra att tränaren ser varför det blir "tokigt", ändrar övningen (i vårt fall sänkte ner hindrena lite) och hjälper mig och Kian att få bra rundor och en bra känsla liksom. Jag är jätte nöjd med Kian efter träningen och det känns bra inför tävlingen i helgen! 
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback