Friday

Hej!
Idag har jag haft en mycket bättre dag än vad de senaste dagarna vart. Som jag skrev igår skulle jag antingen vara glad och lugnare idag eller må ännu sämre, och thank god så börjar saker och ting lösa sig så jag kan slappna av. Det händer många saker i mitt liv ofta som jag blir helt enkelt tvingad till att deala med, och det är viktigt för mig själv att jag dealar med dessa saker bra för att kunna må bra och vara glad. Jag måste lära mig mer att acceptera saker som händer i mitt liv, och inte haka upp mig på allt.
 
Jag var hemma runt 12 efter skolan och bytte om till mjukisbyxor, lagade mat och kollade på hästhoppning. Perfekt. På equisport.tv sänder dom live från Borås, vilket är jätte roligt! Jag har varit och tävlat i Borås en gång och har blandade minnen från den tävlingsplatsen men jag kom 2a i finalen så det var roligt! Jag tävlade b-ponnyn Bellman där som är en jätte het och stark ponny, och på framhoppningen när jag precis skulle svänga upp på oxern går tygeln av. Japp. Den bara gick sönder och jag hade väldigt mycket tur och fick stopp på Bellman innan han hann springa iväg. Medan jag gick banan fick min mamma springa runt i stallarna och fråga om ett par extra tyglar. Tror det var ett par förvirrade men snälla danskar som lånade ut tyglar till mig.
 
Efter några timmar åkte jag till stallet och började med att borsta bort leran från min smutsiga men söta häst :-) Sedan red jag i ridhuset och i uppvärmningen fokuserade jag på att ha Kian framme för skänkeln. Han var inte så jätte avslappnad och jäkligt stel, så efter uppvärmningen jobbade jag väldigt mycket i skritt och böjde igenom ordentligt och red serpentiner och la in volter, halt och ryggning för att Kian verkligen skulle lyssna och följa mig. Efter skritt arbetet travade han i en låg och fin form i ett lugnt tempo, och lite senare när jag travade av var han riktigt avslappnad och jobbade jätte fint med ryggen. Sen skrittade vi ut en runda i solen!
 
Nu sitter jag i min säng med en katt på magen och kollar hästhoppning samtidigt som jag bloggar. Imorgon ska vi tävla! Förra helgen debuterade vi 120 med ett nedslag på första hindret, men jag är jätte nöjd över rundan. Imorgon hoppar vi en 110 och en 120! Hörs imorgon :)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback