2

Hejsan!
Nu sitter jag här och ska skriva ett blogginlägg och ingen blir nog gladare än min mamma haha. För en vecka sen var jag ju i Göteborg och shiiit vad roligt jag hade. Sjukt kul att spendera tid med Anna eftersom vi typ aldrig träffas då vi bor ganska långt ifrån varandra, så hiiimla inspirerande att se världens bästa ryttare och hästar och stämningen var så himla härlig verkligen, man blev så glad av att vara där. Sjukaste som hände var när jag stod utanför några toaletter och typ kollade instagram och kollar upp och ser Rolf Göran Bengtsson stå rakt framför mig :) Ångrar mig lite att jag inte tog en selfie typ haha det hade varit så roligt.
 
Eftersom jag åker till London nästa vecka och inte kommer att kunna vara i stallet och rida på 5 dagar har jag mest joggat Kian den här veckan i ridhuset och ute i skogen. Snälla Erica ska rida Kian 3 dagar och Sofie ska gå på promenad med honom 2 dagar så Kian kommer ha det jätte bra när jag är borta vilket känns skönt. Det värsta med att vara borta under flera dagar är att man inte kan kolla till hästen tycker jag, men jag vet att Erica och Sofie kommer att ta hand om honom super bra så jag känner mig jätte lugn!
 
I tisdags hopptränade vi och precis efter träningen kände jag mig inte så jätte nöjd med träningen, men efter att ha tänkt lite på den så känner jag mig mer och mer nöjd. Kian kändes lite konstig och var inte igång med bakbenen i början i galoppen vilket beror på att han har jagat sin nya hag kompis i 2 dagar (som nu har fått byta hage), men sen när vi började hoppa kom han igång ordentligt och jääklar vilken känsla han ger en när man hoppar honom. Har aldrig suttit på en häst som hoppar så runt och igenom kroppen. Kian kommer inte att hoppas någonting nästa vecka så imorgon ska vi kanske hoppa lite i ridhuset, och då har jag tänkt och bygga en 3 kombination och hoppa den då Kian aldrig hoppat en 3 kombination så det är dags att han gör det känner jag.
 
Jag ska försöka att bli bättre på att ta bilder som jag kan lägga ut här på bloggen men det tar jag tag i en annan dag :-) Godnatt! 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback