Fina Kian

Hej!!
 
Den här dagen började verkligen inte bra. Haha. Jag har verkligen haft en ful-dag. Jag hittade inga kläder imorse, mitt hår var katastrof och mitt smink såg för jävligt ut så till slut tog jag bort allt smink och tog på mascara och orkade inte mer. Jag tog bussen till Mörby Centrum är jag skulle sen ta tunnelbanan och åka till Östermalm. 5 minuter innan mitt tåg ska gå är det någon som säger i högtalaren att tågen mellan Mörby och Danderyds sjukhus (som är stationen efter mörby mot stan) är inställda för att någon person har skadat sig och ambulans var påväg osv. Då kände jag mest att nu ger jag upp MEN då vände allt!! Livet blev bra!! Life is worth living woho!! Jag ringde min mamma som var i Mörby så jag kunde åka med henne till stan <33 Där träffade jag Jenna och Nesli och åt mat och gick runt på stan. Jätte kul att träffa dom!! Vi ses inte så ofta då vi bor på olika sidor av stan typ så när man väl ses är det alltid jätte roligt.
 
 


Sen åkte jag till stallet för att hoppträna. Jag rider aldrig med säkerhetsväst hemma (vilket är dumt egentligen i know) men jag tycker själv att jag kan rida bättre utan. Eftersom jag ramlat av på dom två senaste träningarna så kändes det bättre att ha väst idag liksom haha. Vi började med att trava på medellinjen och ha hästarna raka i kroppen och bara böja på halsen vilket va en bra övning för Kian då han slappnade av bra. Sen började vi med hoppningen och fick med både studs och travhinder bla. Idag hade jag verkligen en bra känsla genom hela passet och jag tycker att jag red bra, och då lite automatiskt hoppar Kian bättre då jag inte stör honom på något sätt. Det är ofta när vi hoppar bana som jag fuckar upp allting typ men idag bestämde jag mig för att va lugn och rida så bra som jag vet att jag egentligen kan (men gör sällan hahaha). Kian kändes otroligt fin idag,  och vi hoppade bana i slutet och hindrena låg på 100 - 110 cm. I mitten av banan avryter Jannica oss och tyckte att det var onödigt att avsluta banan då Kian hoppade så sjukt bra, och jag höll med så jag travade av honom då. Sista hindret hoppade han otroligt fint över så jag är jätte nöjd med både honom och mig idag.
 
Jag blir så glad när jag får det här flytet och känslan för då känns allt så lätt och roligt. Jag tycker själv att jag typ utvecklat min känsla för hinder och obviously vet jag inte hur det ser ut när jag rider, men jag känner att jag rider på ett annat och bättre sätt nu än vad jag gjorde för typ 4 månader sen. Det ska bli jätte roligt att tävla i helgen!!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback