Torsdag

Hejsan! Jag har varit världens sämsta bloggare och inte uppdaterat någonting typ. Förlåt för det. Den här veckan har varit så sjukt tråkig då jag varit sjuk. Feber ena dagen, lite bättre dagen efter, sen feber dagen efter igen. Inte kul alls. Det är inga tävlingar inplanerade förens om 3-4 veckor så det känns lite som att dessa dagar är bara tidsfördriv fram tills London typ haha.
 
Jag har ridit lite markarbete, joggingpass och så har Kian fått någon vilodag då jag inte ens orkade åka till stallet en dag. Idag red jag på utevolten och jobbade med bommar vilket jag tror Kian tyckte om då han gick och frustade och gick runt med öronen fram när han såg en bom. När man lägger en volt typ nära en volt är det svårt att styra honom iväg från bommen då han hellre går över en bom än att gå på en tråkig volt haha, han är så rolig. Det låg en bom på ena långsidan och då var jag noga med att ha samma rytm i galoppen hela tiden, och låta honom se bommen och bestämma själv hur och vart han ska "hoppa av" från. Jag bestämmer gärna det åt honom så ibland när jag låter honom bestämma själv vet han inte vad han ska göra vilket är mitt fel och något jag måste ändra, men jag tycker redan att han börjar "fatta" mer själv vad han ska göra och gör det bra.
 
Snart ska jag duscha och sen kolla på hoppningarna från Göteborg Horse Show innan jag ska packa för imorgon drar jag till Göteborg!! Jag och min kompis Anna går på Horse Showen fredag och lördag kväll och det ska bli såå roligt! Ska någon av er dit i helgen? Eller har ni varit där idag?



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback