Söndag

Godmorgon bloggen!!
Jag har tänkt lite på hur jag ska göra med min blogg, om jag ska fortsätta att ha den eller inte, och jag tror jag kommer att ha kvar den. Jag tror inte att jag kommer att blogga jätte ofta. Jag skriver ju för mig själv, men ändå verkar det finnas folk som vill läsa vad jag skriver som klickar sig in på min blogg varje dag vilket jag tycker är jätte kul. Inget riktigt intressant händer i mitt liv, jag är liksom en vanlig 17-åring, och detta kommer låta väldigt 'extra', men jag känner verkligen att när jag tagit studenten och är 'vuxen' liksom så kommer mitt liv bli bra mycket intressantare att skriva och läsa om.
 
Det mest intressanta i mitt liv just nu är Kian. Vi tävlade förra helgen och det gick jätte bra!! Vi hade inte varit ute nånstans sen den tävlingen då bilen gick sönder, och hela den dagen var en katastrof. Verkligen. Nu var vi mycket mer förberedda och åkte i god tid, och jag och min mamma har ju tävlat i typ 10 år så att åka på tävlingar är ju hur normalt som helst för oss, men Kian har tävlat i ungefär 2 år och det är väl mest nu som han börjar göra det mer regelbundet och man märker verkligen hur han blir lugnare och lugnare för varje tävling vi åker ut på vilket är jätte roligt att se. Vi hoppade en 110 förra söndagen och var typ felfria på hinder förutom ett hinder som Kian typ inte uppfattade att han skulle hoppa. Hindret kommer ur sväng och Kian tror han ska hoppa ett annat hinder, och när jag svänger ifrån det hindret så typ fortsatte han i en cirkel typ. Vi kom igen på hindret och han hoppade otroligt fint.
 
 
 
Efter 110en hoppade vi en 115. Vi har ju nyss gått upp och börjat hoppa 120, och jag tycker att det kan vara bra att gå ner i klasserna lite när man har en ung häst, och visst är inte 115 att gå ner jätte mycket, men en lokal 115 jämfört med en regional/nationell 120 är ändå en skillnad. Rundan vi gjorde i 115 kan ha varit den bästa rundan vi någonsin gjort to be honest. Allting var så enkelt, bra rytm igenom hela banan och vi båda skötte oss verkligen bra. Det skulle vara 5 språng mellan 2an och 3an, så jag landade efter 2an och tänkte framåt och går på 5 steg och kommer perfekt på 3an som var en oxer, men jag missade att ta en förhållning mellan de två hindrena så Kian blev lite flack och rev frambommen på oxern, men jag är super nöjd med rundan!
 
Nu ska jag plugga i några timmar och sen ska jag till stallet! Ha en bra dag :-)
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback