London

Om två veckor, den femte april, sitter jag och min kompis Isolde på flygplanet mot London!
 
Jag och Isolde träffades första gången när vi båda köade till 5 seconds of summer's konsert i Stockholm förra året. Vi har många gemensamma vänner, så det var så vi började prata. Vi pratade dock inte så jätte mycket där i kön utanför Globen, men vi både kände igen varandra faktiskt från twitter. Några dagar efter konserten tweetade jag en bild på resten av 5 seconds of summer's konserter i Europa och frågade om någon ville åka med mig till någon av dom konserterna. Det var faktiskt flera stycken som ville, men till slut var det bara jag och Isolde som kunde på grund av skolan osv.
 
Long story short så åkte jag och Isolde till London den 13e juni själva efter att ha känt varandra i ungefär en månad. Jag tror vi var båda lite oroliga över hur det hela skulle bli och om det skulle bli stelt eftersom vi inte riktigt kände varandra ordentligt, men jag tror inte vi hade en stel eller tyst sekund sen Isolde kom hem till mig vid typ halv 12 på kvällen dagen innan vi skulle åka till London. Vi gick på tre konserter där, samma konsert varje kväll haha, och bestämde redan då att vi skulle göra om allting nästa år igen.
 
Och nu är äntligen nästa år här! Så om två veckor åker vi till London och dom två första dagarna ska vi bara vara vanliga turister. Vi har ju båda varit i London förut, jag har varit där tre eller fyra gånger, men det ska bli jätte roligt att bara vara där liksom. Den sjunde och åttonde är det konserter så vi kommer nog att spendera större delen av dom dagarna med att köa. Sen åker vi hem den nionde!
 
Vi hade det så sjukt roligt förra året, trots att vi blev nästan utslängda från två av tre konserter, var cirka 20 meter från Niall Horan en hel kväll utan att ens märka det (han stod vid samma utgång under konserten som vi hade stått vid tidigare när vi gömde oss från en säkerhetsvakt som skulle slänga ut oss, och våra platser som vi hade var väldigt nära den utgången) och bråkade med alla som vi träffade typ. Vi lärde också känna flera personer som vi fortfarande pratar med idag och världens bästa säkerhetsvakt och hade konversationer med 5SOS som handlade om sveriges flagga, svenskt godis, dieter och Australiens nationalsång. Good times.
 
 
 
Under den här resan har jag faktiskt tänkt att uppfylla en av mina drömmar jag haft sen jag var typ 13 år. Jag ska leka youtuber och vlogga hela resan :')
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback