Den gången vår bil gick sönder vid E4an

Alltså wow vilken sjukt dålig jävla skit dag jag och min mamma hade igår!
 
Vi var påväg mot Lurbo Ridklubb som jag bara måste säga är typ världens sämsta tävlingsplats. Åk inte dit. Vi hade i alla fall räknat lite fel på vilken tid jag skulle starta, och hela tävlingen flöt på och det gick sjukt snabbt. Jag hade varit reserv i 110 fram tills typ i torsdags, så jag startade näst först i avdelning B. I bilen märkte vi att det inte skulle finnas någon chans att vi skulle hinna fram till min start, så min mamma ringde och frågade snällt om dom kunde flytta ner mig så jag fick starta sist. Efter mycket snack med olika människor kom dom fram till att nej det gick inte för att det var en person som skulle starta 5 hästar i den klassen (helt orelevant) och dom hade redan fått göra så många ändringar och att denna klassen skulle då ta längre tid än vad dom planerat. Anledningen till att vi blev så sura över detta var för att dom senare flyttade ner en tjej som skulle starta tidigt i 120 avdelning B till längst ner! Wow!
 
Kian hoppade som FAN på framhoppningen och jag kände mig inte ens värd att ha en sån fin häst. Han hade stått jätte snällt i transporten under dom typ tre timmarna avdelning B 110 och avdelning A 120 pågick med en promenad och veterinärbesiktning. Nu när jag sovit ut idag och är sjukt mycket lugnare än vad jag va igår tänker jag tillbaks på vår ritt och märker att vi var inte oss själva. Jag red as dåligt och Kian kämpade på men till slut kände jag bara nej det här går inte. Detta var dock inte det värsta som hände under dagen.
 
Vi va på E4an vid Upplands Väsby påväg hem när motorlampan började lysa. Jag hade ingen aning om vad det betydde men mamma sa att man skulle typ stänga av bilen på en gång om den lampan började lysa. Vi svängde av E4an och då stängs bilen helt av. Japp. Kul. Som tur rullade vi in på sidan av vägen och stod inte på E4an med en häst i transporten liksom. Long story short så kom poliser och var där i typ en kvart innan dom behövde dra iväg för dom fick något larm. Det kom en bärgningsbil som bärgade vår bil, transport med häst i några meter in på Scandic parkeringen som finns där. Sen kom min extra morfar med en bil, och då lastade vi ut Kian, rullade på transporten på den andra bilen och sen lastade in Kian och åkte hem. Så sjukt.
 
Jag kan inte sluta tänka på hur lugn och cool Kian var under allt detta. Han fick gå runt på en hotell parkering med bilar som körde runt och en motorväg inte alls långt borta. Jag hade så mycket panik under allt detta och var i typ chock och Kian var helt lugn. Världens bästa häst. Han gick på transporten lika snällt som inget ovanligt hade hänt. Jag är inte oroad alls över vårt resultat utan nu ska vi bara träna jätte mycket och på nästa tävling är det bara för mig att göra om och göra rätt. Detta hade verkligen kunnat sluta sååå dåligt och jag är så tacksam att ingen av oss skadades och att vi fick så mycket hjälp.  

Kian på promenad utanför Scandic. Det var folk som öppnade fönstrena från hotellet och ba HALLÅ HÄSTEN och shit vad mitt tålamod va slut där och då. Det va även folk som stod utanför hotellet och pekade på oss och man ba mm yes hello jag går på promenad med min häst på en hotell parkering vid motorvägen why be normal liksom.





Kommentarer

Ja vilken händelserik dag.


Kom ihåg






Trackback