Skit dag

Nu låter det kanske som att jag haft världens sämsta dag, vilket jag inte haft. På torsdagar slutar jag oftast halv 2 och hade tänkt träffa Isolde efter skolan och åka till Mall of Scandinavia, men jag fick reda på att istället för att ha vår sista lektion som vanligt skulle klassen till Sollentuna för att kolla på bio.. Då vart jag tyvärr tvungen att ställa in planerna med Isolde då jag inte skulle hinna.
 
Filmen var slut vid 4 ungefär och då åkte jag direkt till stallet. Jag var inte i stallet förens typ 5 och skulle bli hämtad runt 6 så snacka om att jag var stressad.. Kian var täckt av lera så det var ju liksom bara att borsta bort det innan jag skulle rida. I början av ridpasset kändes han lite tråkig, men han är i alla fall väldigt avslappnad i början av ridpassen nu för tiden vilket är skönt. Sen gick det lite bättre och han var mer samarbetsvillig och sen bara gick det sämre och sämre men jag fick honom att gå i en ganska lugn och avslappnad trav i en låg form vilket var målet då, sen skrittade jag av. 
 
Jag har verkligen varit såååå stressad den här veckan av några olika saker som jag inte vill säga än. Jag kan knappt slappna av och kan börja gråta av stress när som helst. Det är ingen skön känsla och jag hatar att känna såhär så jag hoppas den går bort snart. Imorgon kommer jag antingen att känna mig lugnare och gladare, eller så kommer allt att vara 1000 gånger värre. Men det märker vi då! Imorgon ska jag åka hem efter skolan och ta det lugnt och ÄTA så jag inte åker till stallet hungrig som jag gjorde idag, sen ska jag va i stallet lääänge och inte stressa alls och rida bra och fixa med allting tills jag mår dåligt haha, jag tål inte kyla och kallt väder och sena kvällar i stall är alltid kalla, så jag får alltid utslag som kliar över typ ansiktet, armarna, händerna och blir trött och får ont i huvudet. Är det inte perfekt att jag, som alltså inte tål kyla, bor i Sverige och spenderar stor del av min tid i kalla stall och ridhus? 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback