Väldigt random

Hej! Wow! Här har det varit tomt i några dagar! Förlåt, ni har inte missat något i mitt very fabulous life då jag inte gjort något alls. Idag har jag varit i skolan, och faktiskt fått något bra gjort! Det händer inte ofta. Jag var hemma lite efter 16.00 och blev as chockad över hur ljust det var ute?? Vad härligt! Jag säger alltid att jag hatar våren och älskar hösten men nu när det börjar bli vår tänker jag på sommaren och hur mycket jag önskar att det var sommar och då känns inte våren som en så jobbig årstid.
 
Efter skolan åt jag AS mycket mat vilket inte var jätte smart då jag fick håll när jag skrittade fram Kian. Imorse fick min lilla häst nya skor vilket är SÅ skönt. Hon som brukar sko honom har varit utomlands (tror jag) i några månader, så vi har haft en annan hovslagare till Kian men to be honest så är hon som brukar sko Kian bäst alltså, iallafall för Kian och hans hovar. Jag lär aldrig känna hovslagarna men man märker ändå hur mycket man behöver dom i sitt och sin häst's liv <3
 
Jag lyckades spendera 2 timmar i stallet idag, och hade bara en häst att rida. Inget annat. Mamma hade gjort mat och mockat tidigare på dagen, och Kian var inte så lerig. Men det tar sin tid att rida och gosa liksom <3 Kian har fått gå på promenad och vila en dag och satan vad pigg han var idag. Jag red väldigt lösgörande idag och försökte få honom att jobba i en låg och lugn form, vilket han gjorde bra i slutet av passet. Efter det satt jag i Kians box och gav honom knäckebröd och godis vilket Kian åt innan han tyckte att det var roligare att bita mig i håret och rulla runt min hjälm i hans box. Han är så knäpp.
 
Kian hade fått in massa nytt spån idag i boxen och har antingen rullat i det och tagit en nap på eftermiddagen för han var helt vit i ansiktet av spån haha
 
 
Här står Kian vid sin krubba och väntar på mat :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han är så rolig när han ska äta halm, han har gjort ett stort hål i nätet och stoppar in halva huvudet i påsen och äter det längst in. Han brukar ha huvudet ännu längre in och behöva blunda för att inte få massa halm i ögonen haha
 
Nu ska jag duscha, äta flingor och sen sova så hejdå! :-)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback