Facts

Jag älskar att läsa typ 'fakta' om andra personer, och det kanske låter jätte creepy men eftersom jag tycker det är kul tänkte jag att det kanske är någon av mina bloggläsare som tycker det är kul att läsa också, så här får ni lite fakta om både mig och Kian! :-)
 
* Jag älskar att gå på konserter, vilket kommer att visas här på bloggen haha. Jag spenderar hur mycket pengar som helst på en konsertbiljett ifall det betyder att jag är längst fram, sen köar jag gärna i 20 timmar innan konserten. Förra året gick jag på sjukt många konserter, jag och en kompis åkte till och med till London för att gå på 3 konserter. Samma band varje kväll. Detta kommer att hända i år igen. Lol.
 
* Kian visar så himla tydligt när han inte är glad. Normalt sett så är Kian en väldigt glad och social häst, och vissa dagar verkar han så ointresserad av allt liksom. Det brukar dock släppa efter man borstat honom och gett han massa godis, då blir han helt plötsligt väldigt intresserad och glad :)
 
* Och eftersom att jag älskar att gå på konserter är det inte så konstigt att jag älskar musik eller huuur. Jag älskar R&B och typ poprock? Punkrock? Någonting sånt? Mina favoritartister är Partynextdoor, Drake och 5 seconds of summer.
 
* I ridhuset som jag och Kian rider i flera gånger i veckan, finns det stolar och typ en grep och en pall i hörnet där man går in. När jag leder in honom i ridhuset och hoppar upp är det helt lugnt, men när man sedan skrittar förbi det hörnet är det helt plötsligt väääldigt läskigt enligt Kian.
 
* Jag är jääätte petig när det kommer till mat vilket är sjukt jobbigt. Det finns knappt någon maträtt som jag gillar, och jag äter inte vanliga saker som ost, skinka, bacon, fisk osv.
 
* Jag och min mamma (framförallt min mamma) har gett Kian aaaalldeles för mycket godis, så nu är han skit dryg om man inte ger honom godis/en morot när man t.ex går in i hans box. Han är inte elak, men han kan bitas haha.
 
* Jag har flyttat ganska många gånger, och bott i 9 olika hus, fast bara i 2 olika städer (Stockholm och Örebro). I Örebro bodde jag på en hästgård som jag saknar jätte mycket!
 
* När jag först provred Kian gick det så sjukt dåligt så jag ville aldrig mer sitta på honom haha. Jag kunde inte hoppa med honom och kunde knappt galoppera. Det var min mamma som var helt kär i honom, så hon köpte honom lite emot min vilja. Idag är det en väldigt stor skillnad på när jag först red honom och nu, som tur är.
 
* Jag har haft Kian i nästan 2 år, men har bara ramlat av 3 gånger vilket känns ganska lite på 2 år liksom. 1 gång gjorde jag illa ryggen väldigt mycket och kunde inte gå på nästan en vecka, den andra gången slog jag i huvudet så hårt att jag svimmade och fick en hjärnskakning, och den tredje gången var för typ 2 veckor sen och då gjorde jag som tur var inte illa mig alls.





 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback