Lördag

Hej!!
Nu har jag precis kommit hem från stallet. Kian har fått ta det lite lugnt nu i några dagar, eftersom att nästa vecka kommer det att hända ganska mycket och Kian kommer behöva all energi han har hehe. Vi gick ut i snön på en promenad. Jag ger Kian 1 vilodag per vecka (ibland 2), och då brukar han alltid få gå på en promenad på 30-45 minuter då jag inte riktigt gillar att låta honom stå helt och hållet. Kian är ganska rolig när det kommer till att gå på promenader. Det spelar ingen roll om vi ska ut och gå i skogen eller gå dom knappt 100 metrarna från stallet till ridhuset, alltid när man leder honom blir han så sjukt seg och tycker att livet är as jobbigt typ, men så fort man sitter upp och skrittar honom blir han mycket piggare på en gång. Jag brukar ha med mig godis och hålla i godisen precis framför honom, och då jäklar går han på men eftersom att jag frös så mycket idag tog jag inte med någon godis = sur Kian.
 
Kian ute på promenad :-) Och mamma hittade en grimma som hon tyckte att Kian skulle få och ett grimskaft som Kian inte alls gillade :-(
 
Halva min familj har varit sjuka den här veckan och jag känner nu att jag börjar bli sjuk. Nice. Jag kommer att ha en väldigt jobbig vecka nästa vecka ifall jag är sjuk då jag ska göra as många saker känns det som. Jag ska iallafall vara väldigt snäll nu och laga middag :-) Ibland får jag typ ryck, och när jag får dom rycken får jag jätte mycket gjort. Jag kan liksom sitta och kolla på någon tv-serie och mitt i allt bli as stressad över skolan, och då pluggar jag på jätte bra ganska länge. Eller när jag känner att mitt rum är jätte stökigt (vilket det är ganska ofta hehe) så kan jag börja städa i två timmar tills mitt rum är jätte rent. Efter jag har gjort mat ska jag nog ha en jätte tråkig lördagskväll, och plugga. Har ett prov nästa vecka och smarta Sandra har inte ens börjat plugga liksom. :) Ha en jätte bra lördagskväll så hörs vi imorgon!! 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback