Min häst är bäst

Hejsan! En sak som inte är så bra att göra när man egentligen är ganska upptagen med livet osv är att börja kolla på en ny serie. Självklart har jag gjort detta och spenderar alldeles för många timmar per dag med att kolla på denna serie. Eftersom att jag har varit dödssjuk hela veckan har jag haft tid att kolla på denna serie, men nu börjar jag att bli frisk och måste börja ta ansvar över mitt liv and get my shit together liksom. Jag pratar om Orange is the new black, så bra???
 
Jag tog en paus från mitt viktiga serietittande och åkte ut till min fina fina häst. Ibland undrar jag dock om han är en häst, och inte en ponny. Jag har haft 2 stycken riktigt heta och starka ponnys. Den ena var självklart b-ponnyn Bellman, och den andra var d-ponnyn Miss Annie. Båda dom ponnysarna är mer i luften än på marken, men Annie hade jag lite bättre kontroll över. Vissa dagar är Kian lite som Annie, fast ännu större och starkare. Bellman är ju verkligen så unik, men idag var Kian fan mer som Bellman än som Annie. Det är dock dessa dagar som Kian är värd sin vikt i guld för HELVETE vilken häst!!! Dessa dagar vill jag bara styra honom mot ett 1.45 hinder och flyga liksom.
 
Efter att Kian sprungit i 200 km/h med huvudet rakt upp i luften och varit stel som ett jävla träd i halsen blev han verkligen magisk. All energi han har använder han rätt och galopperar på med baken som fasiken. Det känns jätte bra inför imorgon och jag är so excited för det är ju första tävlingen för i år. Jag skulle säga att den här vintern har jag jobbat som FAN på galoppen och formen, vilket verkligen har gett resultat. Vi har även börjat testa lite hur högt Kian "kan" hoppa, och hur han hoppar det. För några veckor sen hoppade vi en oxer på ungefär 1.40 cm, och Kian blev då lite chockad över höjden tror jag för han var tydligen över hinderstöden på 1.60 med benen liksom. Vi har kanske hoppat högst 10 språng som varit liksom högt den här vintern, vilket har varit så kul för både mig att se att jag har en häst som verkligen kan hoppa, och för Kian som äntligen får hoppa någonting som han inte kan trava över liksom.
 
Nu lyssnar jag på Drake och ligger i min säng bredvid min katt Sten. Så intressant är livet en fredag dagen innan tävling liksom. Imorgon kommer förhoppningsvis att bli roligare då jag ska 1. tävla och 2. till en kompis på kvällen om jag inte är för sjuk lol. We'll see! Ha en bra kväll :-)
 
 
 
Tiden då man va lite fjortis men va ändå bäst på tävingsbanan hehe



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback