Mina hästar

I det här inlägget tänkte jag visa och berätta om alla hästar jag haft :-) Eller ja, ponnys hehe.

 

Efter 2 år på ridskolan så fick 7åriga lilla jag min allra första ponny. Jag hade tur, och fick en perfekt första ponny. B-ponnyn hette Piztage och var 11 år när jag fick honom, och var ett brunt gotlandsruss. Han var som sagt en perfekt första ponny och jag hade jätte roligt med honom, och tävlade även upp till LC i hoppning med honom.

 

Efter 2 år med Piztage sålde vi honom, och köpte en ny b-ponny med mer kapacitet som jag kunde komma lite längre med. Efter att ha kollat runt lite hittade vi en skäck som hade startat någon MsvB. En perfekt läromästare! Not. Det här ganska stora stoet hette Snowdrop och var en jätte söt ponny, men kanske inte perfekt för en lite rädd 9åring. Hon var en fin häst och jag tävlade upp till LA med henne, men hon var väldigt svårriden, och jag kunde till exempel inte rida ut i skogen på henne. 

 
 

Det gick 2 år från att vi köpt Snowie som vi kallade henne, till att vi bestämde oss för att sälja henne. Eftersom att jag var 11 år och ganska kort och liten fick det bli en b-ponny som skulle köpas, och efter att ha letat lite efter en ny häst, så hittade vi och köpte Lady! Det här stoet hade tävlat SM, och hon var en riktigt fin ponny. Hon var även sjukt söt och älskade att pussas. Lady var som sagt en riktigt fin ponny, och jag lärde mig jätte mycket från att rida henne. Vi tog vinster och placeringar upp till och med MsvB och startade även ett SM.  

 
 

Ett år efter att vi köpt Lady frågade familjen Sparrenhök (familjen vi köpte Lady av) om jag skulle vilja rida och tävla deras fina b-ponny Bellman. Självklart sa jag ja! Jag hade ju sett Matilda Sparrenhök och Bellman tävla flera gånger och tyckte Bellman var hur cool som helst. Jag visste även om att Bellman var en svårriden ponny, och ingen var ens säker på om jag skulle klara av att rida honom. Efter att ha provridit honom några gånger stod han hemma i mitt stall, och jag var världens gladaste; nu hade jag två riktigt fina ponnys! Bellman och jag tog vinster och placeringar upp till och med MsvB, startade ett SM, vann ett kval i Ridsport Ponny Cup och åkte till Norge för att tävla internationellt där vi tog 2 andraplatser. Jag är så tacksam för att jag fick rida Bellman och uppleva alla dessa framgångar, men även över att få lära känna den hästen. Han är verkligen en speciell häst som är omöjlig att inte älska.

 
 

Efter att Bellman lånades ut till en ny ryttare och Lady sålts, var jag för lång och för gammal för att rida b-ponny. Då köpte vi en c-ponny som heter Tequila och en d-ponny som heter Miss Annie. Tequila var en försiktig och mycket speciell häst som jag gillade jätte mycket, och tävlade upp till LA med henne. Annie var en väldigt het ponny som var ganska svårriden, men som hade mycket kapacitet. Jag och Annie tävlade upp till och med LA+. Ibland händer saker som förändrar ens liv helt och hållet, och det hände i mitt liv 2012. Tequila såldes på någon dag och några jätte snälla kompisar tog hand om Annie ett tag innan jag började rida och tävla henne igen. Vi kom aldrig riktigt tillbaks till där vi var innan, och bestämde oss för att sälja henne. 

 
 
 
 
 
 
 
Idag då! Jag har ju Kian som jag är jätte glad över att få ha. Han är en riktigt fin häst och jag är hur säker som helst på att med rätt träning kan han gå hur långt som helst.
 
  
 

 




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback