Torsdag

Den här dagen har spenderats framför datorn och jag har kollat på how to get away with murder och orange is the new black och varit lite i stallet. Nu har jag vart sjuk hela veckan och det är inte förens idag som jag börjar känna mig lite bättre. I tisdags mådde jag helt ok och trodde jag skulle kunna gå till skolan på onsdag, men då vaknade jag upp med feber, det går så himla upp och ner verkligen. På grund av att jag var sjuk igår så missade jag Halsey konserten igår :( Men som tur är var hälften av mina snapchat kompisar där och filma så jag kunde se henne genom snapchat liksom <3
 
Jag ska ju tävla i helgen, men är inte helt säker på om jag ens kan tävla på lördag, det beror på hur jag mår. Jag har iallafall planerat ridningen som att jag ska tävla, och idag tänkte jag rida ett lite längre och hårdare pass på Kian men kände efter en halv timme att jag inte kunde rida mer, så det fick bli ett ganska kort pass men det gör inget då Kian gick så himla bra och fint idag.
 
Jag har haft vääärldens problem med att ha en bra rytm och rida på det. Jag har nästan bara tänkt på distansen och det har gjort att jag förstört rytmen och flera gånger nästan saktat av till trav innan ett hinder för att på något sätt försöka få till ett bra språng. Kian är en ung häst som är pigg och har mycket energi, och jag måste lära mig att rida på den energin istället för att försöka ta bort den. Men samtidigt måste jag rida ihop hästen så att han inte blir flack och inte hoppar bra. Jag har äntligen börjat hitta formen som Kian ska gå i när vi hoppar, och nu kan jag börja träna på detta med att rida på men i en bra rytm. Jag tror nästan jag ska skriva ett eget inlägg om detta då jag har ganska mycket att säga om det.
 
 
 
Jag måste bara säga en sak som kanske ingen bryr sig om, men jag ska på 3 konserter i år med samma band och jag såg idag att dom ska spela min favorit låt of all time på deras turné <3 Det gjorde mig jätte glad så jag ringde min kompis som jag ska på dom här konserterna med och vi var jätte glada tillsammans :-) Jag är ganska säker på att jag stannar hemma från skolan imorrn, känns ganska ofräsht att sitta och hosta och nysa literally varje minut och typ smitta ner alla? Sen får jag typ hålla tummarna för att jag mår ok nog för att tävla på lördag!!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback