Welcome

Välkommen till min blogg!!

Jag är så glad att jag äntligen skaffat en blogg, och tycker det ska bli jätte roligt att blogga igen! Ifall ni känner mig så kanske ni vet att jag har bloggat förut, och en sak jag glömt hur jobbigt och svårt det är med att blogga, är att komma på en rubrik. Wtf. Men det var ett tag sen jag hade en bloggt! Ifall ni inte känner mig så kan jag berätta lite om mig själv:

 

Mitt namn är Sandra Englund och jag är en tjej på 17 år som bor i Stockholm. Jag går andra året på gymnasiet och läser ekonomi. Men, mitt stora intresse i livet är inte ekonomi. Det är hästar, och jag har ridit sedan jag var 5 år. Har haft ett antal olika hästar och tävlat i hoppning. Jag har, tillsammans med mina hästar, hunnit delta i SM, tagit placeringar internationellt, vunnit ett kval i ridsport ponny cup och tagit placeringar och vinster i upp till och med MsvB. Efter en paus från ridsporten och hästar på cirka ett halvt år köpte jag en stor häst. Tävling är verkligen det jag tycker är roligast med hästar, och jag har idag turen att ha en häst som jag älskar otroligt mycket och som är min bästa vän.

 

Den lilla fuxen som jag kan kalla min häst har ett namn vid Kian Ek. Han är en 7-årig valack efter Cartier, och älskar att äta mash och hatar att gå på promenader. Eftersom att Kian är ganska ung, och han är min första storhäst, utbildar vi varandra kan man säga. Vi har än så länge startat 110 cm felfritt, men planerar att ta oss längre. Jag har inte satt något exakt mål när det kommer till vilken nivå vi ska vara på, då jag, ärligt talat, inte vet vad ett bra mål för oss är än. Vi får helt enkelt se, och jag är säker på att om ett tag kan jag sätta ett större mål för oss som vi kan klara av. Målet för detta år är i alla fall att kvala till 130.

 

När man först kollar på min blogg ser det ut som om jag bara kommer att blogga om hästar, och även om hästar och ridningen är typ det viktigaste i mitt liv händer det ganska många andra saker i mitt liv som jag ska blogga om. Jag är en person med väldigt många stora drömmar. Skulle vilja säga att jag vet vad jag vill och kämpar för det varje dag, men då skulle jag ljuga. Har typ ingen aning om vad jag vill i livet, så jag ska använda denna blogg för att skriva ner känslor, tankar och åsikter och förhoppningsvis lista ut vad det är jag vill göra med mitt liv, haha. Så, vill ni följa en 17-årig hästtjej med as stora drömmar’s liv, då är denna blogg perfekt för dig!!!

 


Kian Ek & jag :)
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback